motivasi diri #2

Aku nak berubah!!


Perubahan yang sangat penting untuk aku buat..adalah mendekatkan diri aku dengan Allah..terasa begitu lemah diri ini..banyak perkara yang mungkin membuatkan hati aku kotor dan berbintik-bintik hitam..aku percaya..dengan mendekatkan diri aku padaNya..segala pasti akan berubah..pasti akan menjadi lebih berbaik..yang pasti..ini semua untuk masa depan aku di dunia dan di akhirat..untuk menjadi seorang mukmin sejati..persediaan awal perlu..dan dalam Islam sendiri segala aspek telah terjawab..so..just follow the way..(^_^)..


Reactions: 

motivasi diri #1

Aku pasti dapat bertahan..

Permulaan sem kedua lagi dah membuatkan aku terasa amat berat..kenapa dan mengapa??

Yang pertama mungkin disebabkan subjek untuk sem ni sememangnya berat..bilangan subjek pun cukup banyak..berbeza dengan sem 1..dan untuk sem satu ada beberapa subjek yang sudah pun aku kuasai..tapi..result x sebeberapa pun..mungkin sebab aku lalai..kuat main sangat..haih..xpe..itu namanya cubaan..hee..untuk sem dua ni semuanya subjek yang sememangnya baru bagi aku..

aljabar linear??
alam manusia (ala-ala bio,lagi buat aku frust..ingatkan dah dapat la tinggalkan bio 100%)???
calculus 2 (calculus 1 pun result x mantap)???
statistik 1??

bagi aku ni subjek2 yang core..ada lagi 3 subjek yang mana aku rasa boleh koootttt nak buat..haha..
patutlah senior selalu pesan..kalau ambil bidang ni..bertahan la..mental kena kuat..kalau x..hancur hidup kat U ni..so..memang aku akui kata-kata beliau..

InsyaAllah..dengan pertolongan dari Nya aku mampu untuk lakukan..dengan sokongan dan dorongan family dan juga my ehem ehem insyaAllah..pasti ada peningkatan dari dulu..kau boleh amin!!

Reactions: 

14 feb

seronok rasanya bagi aku bila sampai 14 feb ni..


aipp..bukan VALENTINE'S DAY  ye yang aku nak sambut..sorry..cuma tak disangka jatuh tarikh 14 feb ni kami declare..:)

sampai sekarang sudah masuk 2 tahun kami bahagia..aku sangat mengharapkan hubungan ini akan bertahan dengan lebih lama sehingga kami sah digelar suami isteri dan bertahan sehingga cucu cicit..(^_^)..

bagi aku..untuk kekalkan hubungan walaupun jarak kami jauh..susah untuk bertentangan mata..hanya mampu untuk mendengar luahan hati masing-masing melalui fon..kepercayaan dan sifat jujur dalam perhubungan sangat penting..setakat ini..kami tiada masalah dalam aspek tersebut..masing-masing percaya mempercayai..tu yang membuatkan kebahagian hampir dalam hubungan ini..:)

kalau nak dikatakan bertengkar..itukan perkara biasa..takkan la semuanya nak manis..mesti la ada sedikit pahitnya..

akhirnya aku berjaya buat suprise untuk si dia..sampai terjerit-jerit memekik kat telinga aku..amik kaw..haha..seronok sangat kot..aku harap  dia dapat menerima hadiah aku tu dengan ikhlas hati..ye la..benda simple dan murah..apa la sangat kan..tp xpe..harga tak penting..yang penting nilai kasih sayang itu berpaut pada hadiah tersebut..:)



Reactions: